18 February 2011

Doa & Rintihan

 Bismillahirrahmanirrahim

 Tuhan...rezekikan kami rahmatMu selalu, di mana saja bumiMu dipijak mendapat keredhaanMu, ke mana saja kami pergi mengutip pahalaMu, di waktu kami bersalah Engkau ingatkan kami, kami memohon ampun, Engkau terimalah selalu.
 
 Tuhan...kami adalah hambaMu, janganlah Engkau ungkaikan rasa kehambaan dalam jiwa kami, Engkau sematkanlah di dada kami agar kami bawa ke mana-mana, itulah bintang kehormatanMu yang Engkau anugerahkan kepada kami, alangkah indahnya kami merasa diri ini hamba, sungguh bahagia bintang kehormatan yang tersemat di dada, itulah yang kami bawa menemuiMu.

 Ya Allah, Engkau adalah Tuhan yang Maha Pengampun, kami adalah hambaMu memohon ampun, alangkah bahagianya kami menjadi hambaMu, alangkah mulianya kami, Engkau menjadi Tuhan kami, berilah kami rezeki yang halal di mana kami berada, berilah kami kawan yang setia. Di bumiMu kami tinggal, janganlah Engkau tinggalkan kami keseorangan tanpaMu, perhatikanlah kami di mana-mana, pimpinlah kami di mana kami berada, kami adalah hambaMu, janganlah Engkau tarik rasa kehambaan dari jiwa kami, kerana itulah kebahagiaan yang menjadi keredhaanMu. Amin.

No comments:

Post a Comment